Pages

Monday, January 10, 2011

kekosongan..

            bila kita dalam kesunyian, tak tahu nk buat ape2 biasenye kita kan cakap boring, bosan! sedangkan keje yang kita nak buat banyak. terutama di facebook yang majoritinya menulis statment "boringnyer".
cuba kita fikir kenapa kita jadi macam ini sedangkan banyak perkara kita boleh isi dalam hidup ini selaku khalifah di dunia.

            tapi memang tak dapat dinafikan, bila kita terasa sunyi, secara tak langsung kita akan fikir yang bukan-bukan. bermacam-macam perasaan negatif akan menguasai jiwa. Maka akan teringat kenangan lalu yang menggamit seribu satu kegembiraan dan kekesalan hingga terdetik di hati alangkah indahnya jika masa lalu dapat diputar kembali, jarum jam kembali berputar melawan arah. mana mungkin boleh berlaku semua ini. mustahil! tidak akan berlaku anak yang dilahir kembali semula dalam kandungan ibunya.  

             Begitulah fitrah manusia. sememangnya akan ada ketikanya jiwa merasai kekosongan. terpulang pada kita untuk mengisi ruang itu samada dengan perkara yang mendatangkan manfaat untuk diri kita atau untuk kebaikan orang lain jua.? dan buat diriku yang kekosongan ini, ku mohon petunjuk darimu ya Rabbi agar kau berikan petunjuk buatku dalam mendapat kebahagiaan hidup ini, ketenagan dalam menghadapi sapaan ujian dan dan cabaran. ku sedar matlamat hidup ini adalah untuk Mu, namun aku memohon agar di beri ruang dan panduan untuk aku meningkatkan ilmu dan ketakwaan agar aku sentiasa berada di sisiMU..amien...

jangan biarkan hati kita kekosongan..


No comments:

Post a Comment