Pages

Tuesday, May 10, 2011

update blog lorh!

             Alkisah nak jadi cite sebab dah lame tak update. tahla, agak busy sebenarnyer. mula2 tu sibuk uruskan tamrin qiady III. Nasib jadi jugak, taklah cam sebelom nie tamrin II yang macam jadi "tamrin tak jady" huhu... bagi akulah, komitmen semua guru n pelajar baek punya. cume kerane kesibukan yang melande menyebabkan tak sempat pun nk wat post motem. pastu, tersibuk lak ngan rombongan p cameron highland anjuran Perbayu. fuhh...rombongan yang penuh sejarah. siap masuk tv1 lagi beb!
sebahagian peserta tamrin qiady III (pengawas)

pengawas lelaki

kenangan di Cameron

              Semua yang berlaku memberi kesan buat diriku tapi nk cerita satu2 cam tak manis plak. ermm, tapi tengokla camne. lau ade mood nnt aku cite. Pas balik rombongan tu plak sibuk ngan siapkan kertas soklan exam. ade tempoh 3 hari jer nak siapkan soklan BM form 4 & 5. pastu geo plak. agak2 nak cepat ape lagi, copy paste jela sampaikan bile nk edar ade lagi kesalahn. hehe..ape nk wat, bende dah jadi. dah tu, leh kerane exam dah dekat maka, latihan pelajar yang agak bertimbun di meja guru, bawah meja, belakang tempat duduk, meja kat rumah, dalam beg, dalam krete, hah! sume tula mesti kene pulang balik kat depa. mau x tido aku dibuatnyer...tiba2 terase insaf lak sebab suke wat kerje bertangguh. syuttttt!

                Dalam mase tu plak, ditakdirkan modem kat rmh rosak. mula2 ingatkan laptop yang masalah, dahtu siap anto lagi kat member soh betulkan. tau2 abang balik bg tau modem rosak. cis, wat malu jer. terpakse tipon member mintak balik laptop. huhu. than, baru2 ni, kene p kursus tok KPLI KDC lak kat kota tinggi. kire nak sambung blajar lagi la ni. hmm, lau nak tau inilah saat2 yang aku tunggu selame ini. dan ini merupakan impian aku tahun ni. bayangkanlah, awal tahun hari tu aku sanggup p putrajaya sorang2 dari sni semata2 tok sambung blajar. nasib ade kawan aku yang sudi teman aku kat KL sane. walaupun mase tu jawapan agak hampa, tapi aku teruskan gak mohon DPLI. agak2 dapat, cabut la aku dari sekola tu. Salah ke aku lau ade perasaan camni?? entahla, jahat plak rasenyer nk tinggalkan semua. Akhirnye ditakdirkan, exam tuk DPLI 30 April hari tu aku x dipanggil. Sekali lagi aku kecewa, agaknye rezeki aku masih kat sekola tu kot. Rupe2 nyer, aku dan kawan2 ku dikurniakan KPLI KDC ni. ermm..oklah tu. Walaupun yuran pengajian bawah tanggungan sendiri.

                Mase pendaftaran, tibe2 hatiku berbelah bahagi. Institut tawarkan 3 pengajian. Pendidikan islam, Math dan Pengajian melayu. aku plak dapat tawaran diploma Math sedangkan aku mengajar BM. hmm...tanye pendapat sane sini makin watkan kepale aku pusing. tanye sorang member die kate baik ambik BM sbb prospek mase depan tak sekritikal Math. jumpe ngan sorang ustaz tu plak kate, yang penting ade diploma cukupla. tu tak termasuk pendapat lain. waaaa...nak nangis. lastly jumpe ngan sorang pensyarah IPG. cite punyer cite, die kate memang pun aku kne ambik math, sebab ijazah pertama aku Ekonomi dan minor aku lak Statistik.  Die percaye aku leh bawa dip math nie. ade la gak kate2 semangat dari die tok aku teruskan option aku ni. insyaAllah. aku boleh, dengan izin Allah aku bertawakal.

                Doakan yea semua, moga aku berjaya dengan pilihanku. semoga kita semua  bertemu di mercu kegemilangan. Amien...
untuk menuju kejayaan, ade halangan dan cabaran...
bukan mudah untuk berjaya, tangganya penuh berliku dan tak semudah yang kita gambarkan.





               

3 comments: