Pages

Sunday, June 5, 2011

cetusan hati..


              Terlalu banyak sebenarnya untuk dikongsi dalam blog ni. Almaklum dah lame tak update. Sejak hari guru banyak perkara yang berlaku dan berlalu yang boleh dijadikan kenangan yang tak boleh dilupakan. Bermula dari hari peperiksaan, aku bertungkus lumus menanda kertas peperiksaan dengan segala kudrat yang ada agar dapat disiapkan sebelum hari pendaftaran ke IPG Kampus Temenggung Ibrahim. Hmm… terase gah aje bunyinyer. Maklumlah, bukan mudah untuk menjadi pelajar disitu. Dah berkali-kali mohon dan dah sampai ke interview, tapi tetap tak lepas gak. Dan peluang yang ada atas kerjasama JAJ, aku sambut dengan hati yang begitu terbuka bak langit yang terbentang luas. Walaupun sudah bergelar guru sepanjang 4 tahun, tapi aku tak mahu hanya berada dalam lingkungan tradisi yang menggamit hatiku untuk terus mengira bintang disiang hari. Aku perlukan ada satu anjakan, agar aku cemerlang berada di satu mercu yang dilimpahi cahaya ilmu. 

              Aku berjaya menyiapkan penandaanku dan memberi semula pada pelajar sebelum cuti persekolahan dan hari Jumaat (27/5/2011) adalah merupakan hari yang paling sibuk. Mane taknyer, hari itulah aku nak” key in” markah, nk pulangkan kertas pada pelajar dan hehe..sambut birthday pelajar kelasku. Begitu juga borang tuk pendaftran aku perlu diisi. Hari ini jugalah, mak ayah n abang aku bertolak ke sepang rumah abangku sebelum ke KLIA untuk menunaikan ibadah umrah.  
IPG kampus Temenggung Ibrahim


gambo kat bilik pagi oreintasi.( tak senonoh)

               29/5/2011 tarikh keramat aku mula bergelar pelajar semula di IPG. Kene pakai baju putih (pinjam Tita pelajarku)  tudung krim dan kain hitam (pinjam Teha pelajarku).  Dah macam budak sekola. Tapi memang best. Hehe..berkenalan semula dengan mahasitua2 (termasuk aku). Cume ramai yang agak terkejut bila dapat tau usiaku tak seperti zahirku. Jadi ramailah yang tersilap panggilan diingtkan aku nie adik. Errmm….dah biase dah! Perkara utamaku mase nie nak tukar kos dari pengajian math kepada pengajian melayu. Akhirnya dapat jugak. Alhamdulillah. Tapi yang kelakonyer aku kene peril ngan member2 aku siap ade yang olok2 taknak kawan gara2 tuko kos. Hehehehe….

antare member kamcing (kak liza ngan atol tak betol)

smart tak kitorang..huhu


               Terlalu banyak untuk disingkap dan diungkap dari cetusan rase bergelar mahasitua. Ops! Mahasiswi. Aku harap ada sinaran yang terus menyelubungi aku disepanjang pengajian 1 tahun 8 bulan ini. Aku harapkan agar kalian, selaku rakan bloger untuk mendoakan kejayaanku memperbaiku mutu dalam mendidik anak bangsa. Amien….
 
kat oztel

antara coursemate aku..lalala~~


2 comments:

  1. Gud luck Cikgu!! dh mcm sudent skola rendah...kain hitam,bju putih..hehe...gurau je...nmpk cute!!

    ReplyDelete
  2. akhirnya..belog mai silu da di'update'..hikhik

    ReplyDelete