Pages

Sunday, June 19, 2011

selamat hari lahir mai silu

            lebih sinonim jika aku mengungkapkan kata, "hey'p belated birthday" buat diriku pada tanggal 15 Jun yang lepas. kekangan tiada talian internet di rumah membuatkan aku tak sempat nk update. cube gak nk tukar templete, tp hasilnya bolehla korang sume menilai sendiri. hmm...
            sebenarnya, tarikh kelahiranku agak unik. camni biar aku citer dari awal.
  • (dalam satu bulan purata ade 30 hari bahagikan 2), 15 hb rite?
  • kemudian, ( dalam satu tahun ade 12 bulan bahagikan 2). JUN an?
  • dalam seminggu pulak ada tujuh hari, dan yang tengah2 ialah 4 iaitu hari Rabu.
  • dalam satu hari ada 24 jam kan? than cube bahagi 2 dapat 12 an? maksudnye aku lahir tengah hari. tapi bukanlah 12 tghhari tapi pukul 1.30 time masuk waktu zohor.
  • ops! tapi ade satu lagi tahun kelahiranku 1983. ape yang uniknya lihat pada angka 83. cuba angka 8 tu di belah dari atas ke bawah maka akan jadi 3. hehe..
dengan yang demikian, maka tahulah korang bahawa aku dah tua. 15 JUN 1983 aku dilahirkan bersamaan, 4 Ramadhan. sian mak aku 1 bulan tak puase time tu. hik..hik...

            sebenarnya, tahun ni kene ngan hari kelahiranku, jadi aku konon2 nk la bg cenderahati sket kat kwn2 sebumbung ngan plajar kelasku 5A1. petang selasa tu aku turunla p pasar malam sg abong. aku borong punyela banyak buah2an. agak2 cukup nk bagi kat mereka2 yang ade dalam kepala aku nih. sampai rmh agak2 dah senje, pastu ingat nk terus packing, tp ade tetamu plak. alamak! diorang blk dalam kul 11.30 plak tuh. mate dah ngantuk jgn cite. aku tidur terus...sampai pagi, barula aku sibuk2 sorang2 nk packing. sume yang aku bli aku letak jer dalam kete senyap2. aku sengaja rahsiakan dr pengetahuan parents aku. yeala, diorang msh penat lagi blk umrah pulak tu tetamu tak putus2 datang. sian aku tengok. camtula...

             mengenang kembali zaman silam, aku mmg tak dididik untuk meraikan birthday. mak ngan ayah aku pun x ingat bile sampai tarikh lahir aku. almaklum, anak2nyer ramai. mungkin gak kerana kekangan ekonomi mase dlu, setiap kali mak aku ingat hari lahir anaknye, mak aku wat bubur merah jer, taula kitorang. ade antara kitorang yang mak raikan. camtu jer..huhu.

            1st time besday aku disambut x silapla thn 2005 time br abis blajo kat U. ade wat kenduri sket, jamu orang solat asar. pastu, tahun lepas kot kene time bulan puasa. mak beli satay la, macam2 la. than thn ni mak aku br tau mase aku kat sekola, tu pun pasal akak aku kecoh. ms blk sekola tu aku bli la KFC sket makan ngan mak aku. hehe..
            hah! nk tau x, kwn aku yg paling ingat besday aku namenyer Ummu Mardhiah. dari sekola dlu, x putus2 hadiah and wish kat aku. tp, sejak masuk alam kerjaya dia dah sibuk ngan tugasan dia. aku pun taknak la kaco. rindu lak nk dengar wish dr die. Ummu, where r u ???
          dahla tu jer...


             
          

3 comments: