Pages

Tuesday, July 26, 2011

Aktiviti kemasyarakatan

             Salam kalian semua. hmm...jap jekan dah nk ramadhan. ingt lg bulan puase yg lepas. cume kali ni sepanjang puasa aku kat rumah dah tak cam dlu. harap lebih bermakna bersama kluarga. sepanjang puasa ni aku dah cakap awal2 dah aku x mau wat kelas. lau terdesak may b aku wat petang, tp sian plak budak tak larat. aku kan baik..hehe.. malam mmg aku x mau wat kelas beb! dlu punyer cite aku wat sbb  tmpt tinggalku ngan blok sekolah tu sekangkang kera... tue dia..cam penah je kera tu kang kang kat situ. cit!

            hari kat sekola cam best jer..mula dr p&P sampailah ke meeting sampai wat ULBS. sampai rumah dalam kul 6ptg. lewat meh..kalah pengetua. haha. malam lak aku ade aktiviti kemasyarakatan kat kg aku.

            bercerita tang aktiviti kemasyarakatan, lau aku cakap ngan student aku mesti diorang gelak. aku pun x paham. penting beb hidup bermasyarakat nih. may b diorang x tau kot ape yg aku maksudkan. aktiviti ni ade 2 kali dlam 1 minggu. malam Rabu ngan Jumaat. dalam memasyarakatkan diri ni aku merupakan ahli termuda walaupun umurku hampir 30an. pelik meh. hehe...masih kategori muda ke aku ni? almaklumlah..aku campur ngan makcik n atok kat kg tu yg majoritinya umo 45 ke atas logikla aku muda. cer kat sekolah..fuhhhh....remaja purba beb. hahaha...

             malam ni mlm penutup sempena sambut ramadhan than ade la yg bwk mee, kuih dlln. aku tolong makan. afdal la gak sbb memeriahkan majlis penutup aktiviti masyarakat RABU. pastu Jumaat ni lak, pun ade gak satu lagi majlis penutup aktiviti masyarakat JUMAAT. hah! paham x aku citer ape nih. lau x phm wat2 la paham ek. ngee~~

             camne nk jg badan ni, asyik makan malam jer...tp xpela kan dah nak puasa. hmmm...semoga kita sama2 dapat manfaatkan ramadhan tahun ni dan bermulanya aktiviti masyarakat RAMADHANKU....kita jumpa di saaaaanaaaaaa.......;)
jom tambah amalan ...

No comments:

Post a Comment