Pages

Monday, August 1, 2011

celebrate belated birthday cikgu Mai Silu

            Tanggal 28 Julai 2011 mungkin tak dapat aku lupakan sampai bila2. bagi aku inilah antara kenangan yang cukup manis untuk dikenang sepanjang bergelar guru kelas 5A1. cukup mengharukan.

            Hari Rabu sebelum itu, wakil pelajar kelas ada bg tau ada makan2 Khamis malam Jumaat. diorang ni tanyelah aku free ke x? mlm ni klau ikutkan aku ade aktiviti kemasyarakatan aku. ada majlis makan2 kat rumah Mak Rai. bile sebut je nama nie, sume org tau makan mesti sedap dan macam2. hehe.... Mengenangkan kesungguhan pelajarku maka aku hadir juga jamuan yang mereka adakan. majlis penutup sebelum puasa kot. haha..
            Oklah, dipendekkan cite, pelajar aku nie rupe2nye nak sambut bestday aku yang dah sebulan lebih lepas. hmm..x sangka tol aku. ingtkan nk sambut pelajar yg lahir bln 6-8. camtulah. 
            
acara baru bermula
jom potong kek

wajah teruja dapat hadiah


so nice ...
yummm..yummm
           Adakalanya, aku pernah berperasaan tidak dihargai. pernah aku berhempas pulas dalam melaksanakan satu2 tugas, namun tidak diberi penghargaan. terkadang aku mengingatkan diriku, apa jua yang aku lakukan mestilah dengan hati yang ikhlas hanya kerana Allah. barulah kita akan merasa lega. bagi aku, usaha pelajarku untuk menggembirakan aku adalah merupakan satu anugerah yang tidak dimiliki oleh guru yang lain disekolahku. betapa berat ujian yang kita terima sebenarnya begitu sedikit jika dibandingkan dengan nikmat yang dianugerahkan kepada kita.

           Terkadang aku terfikir, adakah aku sudah cukup sempurna menjadi guru kelas bagi mereka? adakah aku sudah menjadi guru kelas yang baik hingga aku diraikan dalam majlis yang cukup meriah? bagiku sepanjang usiaku menyambut hari lahir bersama rakan dan taulan, inilah antara yang cukup mengharukan. "TERIMA KASIH 5A1". DOAKAN DAKU MENJADI GURU KELAS YANG BAIK DAN SEMOGA KALIAN SUKSES SELALU...AMIEN

No comments:

Post a Comment