Pages

Wednesday, August 31, 2011

Puasa dulu ngan skang...

             Al-kisah tersebutlah kisah bermulanya puasa pada tahun ini bermula 1 Ogos. ishh, intro cam prosa klasik lak. 2011 & 2010. ada beza antara keduanya.
             2010 aku puasa kat asrama. segalanya di asrama. termasuklah sahur, berbuka semua ngan rakan sewarden n kadang2 ngan pelajar aspuri. terawih sama2, bercerita bersama2, tido pun pernah bersama2. hmm, adakalanya pergi bazar ramadhan pun same2. hehe...acara kemuncak ramadhan kitorang akan wat bbq. bakar ayam sama2. tp dalam kemeriahan itu aku terasa sayu hinggalah pintu hatiku terbuka untuk berhenti jadi warden. berakhirnya aku bergelar warden adalah pada malam terakhir sebelom cuti berhari raya. time tu aku wat keputusan 3 hari sebelum cuti. x sangka lak permohonan aku diperkenan tuan pengetua. dan kenapa ya aku wat keputusan yang singkat???, hanya 3 hari. biarlah hanya Allah yang tahu. ha! nk tengok x gambo kenangan aku...pastinya semua ini hanya tinggal kenangan. terima kasih semua kerana pernah hadir dalam kamus hidupku...

acara bbq (thanks hana hani 4 sponsor)
sebahagian dr pelajar time makan2.


inilah bermula acara majlis perpisahanku....


surprise 4 me...
sebahagian dari pelajar aspuri meraikanku...

mungkinkah amanat terakhir..??
tata aspuri....

apakah erti sebuah tangisan?? (alamak sedey la pulak)

               2011 ni aku puasa di rumah dan segalanya di rumah. tanpa dikelilingi anak2 didik tp aku bersama keluarga. hari sabtu ahad mak tempah aku tolong wat kuih. x sempat p mana lau cuti. tahun nie, 4 kali aku buka kat luar ataranya ngan pelajar kelasku. time tu kitorang p beli baju kat tangkak. at least terubat gak rindu aku buka puasa ngan plajar. dan puasa kali ini aku dengan tarawih ngan masyarakat kampung bukan lagi ngan plajar. buka puasa pun ada gak ngan masyarakat situ. eh! aktiviti kemasyarakatan kan! hehe...dlu campur budak thn ni campur org tua plak tanpa bbq. apapun, sebagai manusia kita perlu memperbaiki kelemahan diri. perbandingan dahulu dengan sekarang sebenarnya penting untuk kita belajar dari kesilapan. dan perlunya mengubah hidup ke arah yang lebih baik agar tidak tergolong dalam orang yang rugi.
           Andai dipanjangkan usia, bertemulah kita dalam Ramadhan yang akan datang. entah apa pula ceritanya. jika tidak diizinkanNya, maka inilah kenangan Ramadhan terakhir buatku. mohon maaf zahir dan batin.


 
cari kain...
              






No comments:

Post a Comment