Pages

Friday, August 10, 2018

Jumaat barakah

Hari ni Allah nak ajar aku sesuatu. Pagi ni kawan aku ajak aku pergi meeting kat batu pahat. Boleh kerana tak ada apa2 urusan aku turuti ajakannya.

Tiba di satu persimpangan, lmpu trafiq light rosak. Ku berhenti dn cuba melintas, tiba2 entah mn muncul sebuah motosikal menghentam sebelah kiriku.

Aku berhenti dan Cuba selesaikan masalah yang terjadi. Mujur tiada kemalangan jiwa yng berlaku. Budak tingkatan 5 nak ke kelas tambahan di sekolahnya.

Selesai semuanya, aku termenung sendiri. APA sebenarnya yang Allah nak sampaikn kepadaku.

Sedekah?
Niat yang tak lepas?

Semua dah selesai rasanya.
Entah kenapa tiba2 aku teringat tentang korban. Ceritanya bulan ni aku agak sempit. Aku berkira2 untuk ambik bhagian qurban di kampungku yg berharga rm750. Namun, aku dah niat aku mesti buat korban jugak.

Dalam masa yang sama sekolah menawarkan korban rm350. Aku terus buat tindkan memberi duit untuk sertai.

OK, apa kaitan dengan semua ni?
Berbaki 300 adalah cara Allah nak ajar aku dengan kereta yang kemek.

Itulah pengajarannya...

No comments:

Post a Comment