Pages

Wednesday, August 29, 2018

Makmum

Rezeki hari ni bertemu dengan tiga pelajar bertudung labuh keluar dari Tempat wuduk. Terdetik dihati mcm bkn budak aku.

Ekor mataku terus perhatikan gelagat mereka bertiga walaupun aku sudah hampir Tempat mengambil wuduk.

Sekali lagi terdetik dihati
Ermm, nmpk Sgt bdk2. Lari2. Tapi mcm tula budak msh xde perasaan malu.

Masuk ke perkarangan Tempat solat aku terlihat ada orang yang sedang solat jemaah. Aku ambil keputusan Nak jadi makmum. Entah2 budak tadi sebab bertiga. Yela tu.

Aku makmum masbuk. Selesai mereka bersolat aku sambung lagi dua rakaat. Selesai aku beri Salam Dan berdoa rupanya mereka bertiga menungguku untuk bersalam. Allahu.

Aku Tempat bertanya. Dari sekolah mana?
Dari jawahir al ulum. Ada kursus taranum tadi kat maahad muar.

Owh...macam tu.

Jauh disudut hati entah kenapa aku bangga dengan mereka. Masih kekal berjemaah walau keluar Dari sekolah.

Semoga hidupmu diberkati Allah Nak. 😘

No comments:

Post a Comment