Pages

Tuesday, April 12, 2011

Gaya hidup sihat

            Eham! post kali ni agak menarik sikit. cayer lah!! hehe. cam nie citernyer, dulu mase jadi student kat U, berat aku paling tinggi 42kg jer. mane tak nyer, dahla ums tu kawasannyer berbukit-bukit. lau nk p kuliah tu jangan citer la mmg kne jalan naik turun bukit. tu pasal xleh pakai tumit tinggi. pastulak, jadi pesen student bangse cine terutamanyer yg suke pakai baju melayu tapi pakai kasut sukan. hahaha...pelik jer.
             bile dah abis u, berat aku tang tu la turun naiknyer. sampailah aku kje kat kilang. perghh lasak abis, sampai berat aku jadi 38kg. keding la pendek kate. ringan leh terbang lau kne tiup angin...dasat! hehe. pas kje kilang jadi lak cikgu. hmm...mule2 tu jadi warden. berat mule naik sikit. maklumlah makan tanggung. jalan x banyak, asik wat kje duduk jer. mase tu berat dah mule 45++. fuhh...mule riso gak. tapi pastu berat tu turun balik bile aku stress yang teramat mase jadi warden. sampaikan baju banyak yang dah muat balik, hehe.
              Al-kisah bile dah tak jadi warden, tp aku still jadi cikgu situ, berat mule naik balik. maklumlah, balik jer mak dah siap masak. pastu takde banyak tekanan. pendek kate, makan tido la kat rumah. nk jadi cite, cuti sekolah 1 bulan aku asik makan jer kejenyer. dah la xtau nk wat pape. selere mendadak naik. malam pun makan. lagi pulak mak aku takkan lupe aku lau time makan, apelagi.......jeng..jeng..jeng..berat aku..opsssssttt. hehe. ade baju yang dah makin mengecil tau.
             adoiyaii, mulelah ramai yang komplen aku dah gemok. pendek kate macam2 ayat keluar. dari rumah sampai sekolah. cikgu ke pljar ke same jer. bengang tol aku. hmm...atas kesedaran yang tinggi, aku mula langkah strategi baru. aku cube tok x makan malam lagi dan amalkan berjoging di tanjung. best beb! leh ilangkan stress sekali.
             jom amalkan gaya hidup sihat. :)
amalkan joging...
leh ke jadi sampai cenggini??

No comments:

Post a Comment