Pages

Wednesday, December 8, 2010

Story hari ni..

Hari ni ayah ade appoiment. Awal2 lagi dah pesan kat aku suro teman. Titah dijunjung ayahanda. huhu....
                  Nampaknya dah byk improvement. K, time ambik ubat, giliran 2245. Jauh tu… tapi dari 2221. Erm.. takla lame sgt ade dlm ½ jam. So, tunggula. Beli air jap sambil belek2 buku yang ade kat café situ tp xde plak yg bes.
                 Akhirnye sampai gak giliran. Hoho. Tibe2 akak farmasi mintak maaf lak sebab ubat tu kne ambik kat lab mane tah. Kne tunggu ½ jam lagi. Siap suggest kat aku lagi suro ajak ayah makan2. Depa x tau ayah aku makan pantang. Xpela. Dimaafkan.
                Ayah bg cadangan lak nk ajak jalan2 dulu. So aku ckpla p Pustaka Hussein. Tengok buku bes. Nk jadikan crite time dah sampai kat situ jem lak. Dahla xde parking. Pusing2 la p tanjung lak. Tanjung Ketepang. Tengok monyet. Sedare sape tah. Haha. Jalan2 la kitorg kat jeti tu.
                Entah nape hati aku tiba2 terdetik. Dalam usia aku ni, adakah aku dah cukup membahagiakan perents aku?. Memang budi mak ayah x kan terbalas sampai bila2. Teringat aku kisah masyarakat  setempat. Ada yang dah berumahtangga tapi masih bergantung harap pada mak ayah. Dahla di besarkan, disekolahkan, diberi makan, pakaian secukupnya. Kemudian bila dewasa kahwin dan sewajarnya bertanggungjwb atas keluarga yang dibina. Tapi, sebaliknya berlaku. Bila susah sikit, balik semula pada mak ayah. Bergantung harap semula pada mak ayah untuk membesarkan cucunya pula.  Moga sifat ini dijauhkan dari diri kita.
                Aku mohon padaMu ya Rabbi agar diberi kekuatan untuk aku membalas jasa mak dan ayah sedaya aku agar mereka sempat untuk merasa bahagia. Jadikanlah aku sebagai seorang anak yang “MEMBERI” bukan hanya lagi “MENERIMA”.



Jeti Tanjung ketapang..


 Ayahandaku..riso tengok monyet. aku pun takut kne kejo..hahaha


                

No comments:

Post a Comment