Pages

Thursday, February 7, 2013

aku eksiden...

                   Salam buat pembaca. ada kalanya kita membuat sesuatu perancangan yg jika kita amati bagai sudah menepati kehendak. ada kalanya kita lakukan bermacam2 cara untuk memastikan semua berjalan baik dan sebagaimana yang dirancang.hingga satu ketika berlaku perisiwa yg kita tak sangka. suatu peristiwa yang menjentik perasaan hingga kita kelu tidak terkata
.
                   Bagaimana ya nk jalani hidup dengan baik. dugaan pasti datang. tapi terkadang hadir dengan sebab percakapan kita yang tidak kita sedari. percayakah anda bahawa kayu boleh menyerap air, magnet boleh menarik besi. semua tu ada kaitnnya dalam hidup kita.cume bezanya ada klanya kita terlepas pandang bahawa kita pernah berkata sesuatu yang akhinya mendatangkan sesuatu.

                  Ape jer yang aku melalut. biarlah. yang pasti aku sedar dari kesilapan ini. aku nk jadi baik. aku nk miliki aura positif. aku nk ceria. aku nk bahagia. aku nk kaya. aku nk bahagiakan orng dikelilingku. aku nk jadi pemberi bukan penerima. aku nk jd pendidik bukan hanya guru cabuk. aku nk jd orang yg disayangi bukan dibenci. seorang yg lembut tutur kata bukannya yang marah tak tentu hala. yup! aku ingin bahagia. kerana hidup hanya sementara.







No comments:

Post a Comment